اجتماعي و فرهنگي 22ص

مطالب دیگر:
📃بررسی باورها و اعتقادات از زایمان تا 7 سالگی كودك📃بررسی تاثیر پدر و مادر بر خلق خوی كودكان📃بررسی تیپ شخصیتی درون گرا برون گرا در بازیگران📃قاچاق کالا📃بررسی شیوه های زبان آموزی در مناطق دو زبانه📃بررسی فرزندان شاغل و غیر شاغل📃بررسی مقایسه ی بهداشت روانی در زنان و مردان شاغل📃بررسی میزان افسردگی امدادگران مرد جمعیت هلال احمر📃بررسی میزان تاثیر شن بازی درمانی📃بررسی خشونت علیه زنان📃پلان ساختمان 1 طبقه با جزئیات📃بررسی هوش ازدحامی📃رابطة بین شیوه های فرزندپروری📃بررسی مدیریت مشارکت کارکنان بارویکرد مدیریت اسلامی📃بررسی علل فرار مغزها📃بررسی تناسبات در معماری مسکونی ایران📃مقایسۀ اثر تصویرسازی توجه درونی و بیرونی📃بررسی عملکرد مدیران تحصیل کرده و غیر تحصیل کرده📃بررسی سرقت📃بررسی کارکردهای مثبت طلاق از نظر زنان📃بررسی عزت نفس📃بررسی نقش رسانه های جمعی و تأثیر آن بر فرهنگ جامعه📃بررسی مشكلات دفع فاضلاب روستای باغ ملك📃بررسی مهارت اجتماعی فرزندان📃بررسی نقش تحصیل كردگان بومی در توسعه شهری

تعداد صفحه : 24
ريشه هاي اجتماعي ـ فرهنگي شكستها و تدابير جبراني متداول يكي از ريشه هاي مهم شكستهاي تحصيلي مربوط به ساختارهاي مسلماً بسيار به هم مرتبط ـ جامعه و مدرسه در سطوح مختلف آنها مي شود پ . بورديو و پاسرون دقيقاً نشان داده اند كه چگونه سازمان آموزش سعي دارد جامعه را در همان وضع و با همان سلسله مراتب در خود بازسازي كند . با اين حال غالباً در مدرسه وجود نيروي دگرگوني اجتماعي بالقوه اي تشخيص داده شده است . گر چه از اين لحاظ بايد از هر گونه خيال پردازي خودداري كرد و اگر چه مدرسه به خودي خود رهايي بخش نيست اما نقش آن در يك جامعه دموكراتيك نمي تواند مشروع دانستن تفاوت گذاريهاي اجتماعي ـ اقتصادي بين دانش آموزان و حتي تأييد اين امر باشد . عقيده منفي گرايانه اي كه بر حسب آن مدرسه بدون يك انقلاب سياسي و اجتماعي كامل داراي قدرتي نخواهد بود ديگر پذيرفتني نيست زيرا اگر اين اصل هم قبول شود ياراي آن را ندارد كه تاريخ و اثرات آن را پيش بيني كند . سازمانهاي آموزشي نيرويي را در اختيار دارند كه از آن بايد براي كاستن از مشكلات پيچيده اجتماعي ـ فرهنگي استفاده كنند از اين راه كه به دانش آموزان خود پذيرش و تربيتي را تفويض كنند كه تا حدي رهايي بخش آنان از رنج نابرابريهاي اجتماعي ـ اقتصادي باشد . نابرابريهايي كه تا كنون تحمل كرده اند و هم اكنون متحمل مي شوند . 1ـ همپوشي ريشه هاي اجتماعي ـ آموزش و شخصي : يك تحليل موجز در مورد ريشه هاي اجتماعي ـ آموزشي تعداد معتنابهي از شكستهاي تحصيلي نشان خواهد داد كه چگونه والدين معلمان و اصلاح گرايان مي توانند به خشكاندن آنها كمك كنند . در اين فصل و همچنين فصول بعدي ما در صدد تفكيك ريشه اجتماعي از ريشه آموزش بر نخواهيم آمد : زيرا اين دو بنا به دلايل بسيار از يكديگر جدايي ناپذير هستند و اين امر در طول اين تحقيق مورد تأييد قرار خواهد گرفت بارزترين نشانه اين پيوند ناگسستني در امكاناتي به چشم مي خورد كه مدرسه و همچنين خانواده از لحاظ دخالت مؤثر در