اثرات ورزش در سلامت- خانم افسريان

مطالب دیگر:
پروپوزال بررسی تاثیر متغیرهای کلان اقتصادی بر معیارهای ارزیابی عملکرد اقتصادیمبانی نظری بررسی تاثیر متغیرهای کلان اقتصادی بر معیارهای ارزیابی عملکرد اقتصادیبررسی تاثیر متغیرهای کلان اقتصادی بر معیارهای ارزیابی عملکرد اقتصادیپروپوزال ارزیابی عملکرد بانک با کارت امتیازی متوازنمبانی نظری ارزیابی عملکرد بانک با کارت امتیازی متوازنارزیابی عملکرد بانک با کارت امتیازی متوازنپروپوزال ارائه مکانیزمی برای ارزیابی عملکرد HSE پیمانکارانمبانی نظری ارائه مکانیزمی برای ارزیابی عملکرد HSE پیمانکارانارائه مکانیزمی برای ارزیابی عملکرد HSE پیمانکارانپرسشنامه ارائه مکانیزمی برای ارزیابی عملکرد HSE پیمانکارانپروپوزال ارزیابی عملکرد بانک با استفاده از تحلیل پوششی دادهمبانی نظری ارزیابی عملکرد بانک با استفاده از تحلیل پوششی دادهارزیابی عملکرد بانک با استفاده از تحلیل پوششی دادهپروپوزال ارزیابی عملکرد بیمه ایران با تحلیل پوششی داده هامبانی نظری ارزیابی عملکرد بیمه ایران با تحلیل پوششی داده هاارزیابی عملکرد بیمه ایران با تحلیل پوششی داده هاارزیابی و سنجش کارآیی شعب بیمه با استفاده از روش تحلیل پوششی داده هاارزیابی عملکرد شرکت ارائه کننده خدمات آموزشی و مشاوره مدیریت با روش کارت امتیازی متوازنارزیابی عملکرد مالی بانک‌‌ کشاورزی با روش DEAپروپوزال ارائه روشی تلفیقی جهت ارزیابی عملکرد و کارایی شرکت های گازمبانی نظری ارائه روشی تلفیقی جهت ارزیابی عملکرد و کارایی شرکت های گازارائه روشی تلفیقی جهت ارزیابی عملکرد و کارایی شرکت های گازپروپوزال ارزیابی عملکرد شعب بانک کشاورزی با DEAمبانی نظری ارزیابی عملکرد شعب بانک کشاورزی با DEAارزیابی عملکرد شعب بانک کشاورزی با DEA

تعداد صفحه : 13
ورزش راز سلامتي در دنياي امروز، بيماري ايدز، مصرف دخانيات، نبود تحرک و ورزش، خشونت و سوء تغذيه، سلامتي بشر را تهديد مي کند.بدون شک مي توان گفت اگر ورزش در زندگي ما نقش و اهميت خودش را پيدا کند و براي آن برنامه داشته باشيم، اين عارضه‌هاي ناخوشايند شايد از بين بروند يا کم رنگ تر شوند. زيرا شخص ورزشکار معمولاً سيگاري نمي‌باشد، به تغذيه سالم اهميت مي دهد، از اعصاب آرام تري برخوردار است، انرژي خود را درست مصرف مي کند و کمتر اهل خشونت و عصبانيت است. افزون بر اين اثرات مثبت ورزش بيش از اين است زيرا ورزش باعث زياد شدن توده عضلاني بدن و مصرف بيشتر انرژي نيز مي شود. تمرينات مرتب و منظم ورزشي باعث کم شدن چربي مي‌شود و نمي گذارد چاق و بيمار شويد. انرژي مصرفي روزانه با ورزش و زيادشدن توده عضلاني افزايش مي يابد. ورزش پير شدن و سالمندي را به تاخير مي اندازد و باعث حفظ تناسب اندام و زيبايي بدن افراد مي شود، از پوکي استخوان جلوگيري مي کند و سبب تقويت سيستم اسکلتي بدن مي‌گردد. در ضمن ورزش به مصرف مستقيم اسيدهاي چرب مي‌انجامد، روش مطمئن و مناسب درمان چاقي و پيشگيري از برگشت آن است، زيرا عضلاتي که تحت تأثير فعاليت ورزشي‌اند بدون نياز به انسولين انرژي خود را علاوه بر گلوکز (نوعي قند مورد مصرف بافت ها و سلول هاي بدن) از اسيدهاي چرب تامين مي کنند. ورزش حتي براي بيماراني که به مرض قند (ديابت) مبتلا مي‌باشند مفيد است. ورزش خطر ابتلا به بيماريهاي قلبي، عروقي و سکته هاي مغزي را کاهش مي دهد. ورزش باعث زياد شدن مقدار گردش خون موثر در بدن مي شود و از لخته شدن خون درسياهرگ عمقي پا جلوگيري مي‌کند و دستگاه قلبي عروقي و دستگاه تنفس و ايمني بدن را تقويت مي‌نمايد. همچنين اثرات مثبت ورزش بر دستگاه گوارش را نبايد ناديده گرفت. افزون بر اين ورزش از افسردگي پيشگيري مي‌کند، روحيه فرد را بالا