اثر بخشی و اهداف سازمان22 ص

مطالب دیگر:
📖جزوه آموزشی مطالعه موزه📖مقاله آموزش راه اندازی ماژول های ارتباط بیسیم📖پاورپوینت مطالعه کنترل کیفیت📖جزوه آموزشی مطالعه میکرومکانیک📖پاورپوینت اسامی میوه ها در عربی 31اسلاید📖پاورپوینت ورزش بسکتبال 21اسلاید📖پاورپوینت ورزش هندبال 19اسلاید📖پاورپوینت مطالعه قانون جنگلات📖پاورپوینت نرم افزار شبیه سازی کامپیوتری Mold Flow📖پاورپوینت حفاظت بارهای حساس در مقابل افت ولتاژها📖پاورپوینت مطالعه انواع یخچال ها📖پاورپوینت بازسازی شهر بم و بروجرد بعد از زلزله📖پاورپوینت زمین شناسی مهندسی لرزه ای📖جهت گیری بازار(MO)، ظرفیت بازاریابی(MC) و عملکرد محصول جدید(NPP): نقش کاهش ظرفیت جذب(AC)📖پاورپوینت مطالعه مفهوم زلزله📖پاورپوینت آسیب های زلزله در شریانهای حیاتی، خطوط انتقال و شبکه آبرسانی📖پاورپوینت مخاطرات زمین📖پاورپوینت جدا ساز ارتعاش در سازه📖پاورپوینت زلزله شناسی مهندسی (معرفی چند سایت زلزله شناسی)📖پاورپوینت روش های اصلاح موضعی اجزا📖پاورپوینت بالا بردن ضریب مقاومت ساختمان ها در برابر زلزله با استفاده از الاستومتر و سیستم لغزشی📖پاورپوینت مبحث میراگرهای جرمی تنظیم شده📖پاورپوینت نمونه بهسازی لرزه ای📖پاورپوینت ارزیابی لرزه ای ساختمان📖پاورپوینت بهسازی لرزه ای عناصر غیر سازه ای

تعداد صفحه : 21
اثر بخشی و اهداف سازمان ‏یکی از مباحث مدیریتی که ممکن است برای عموم مدیران هم جالب باشد و هم کاربردی بحث «اثربخشی و کارایی» سازمان است. بدیهی است مدیران متعهد و مسئول مایل اند بدانند که سازمانشان در چه وضعیتی قرار دارد و برای دستیابی به اهداف سازمانی باید چه معیارهایی را برای سنجش عملکرد واحد یا سازمان خود درنظر داشته باشند. ‏اثربخشی مبحثی است که حدود پنجاه سال پیش پیتر دراگر، صاحب نظر بلند مرتبه مدیریت، آن را به طور علمی مطرح کرد و در دهه ی 70 ‏در مورد آن مطالعات گوناگونی آغار شد که تاکنون ادامه یافته است. اینک می توان گفت که درباره این موضوع مجموعه منسجمی از اطلاعات حاصل از تحقیقات در جهان گرد آوری شده است. ‏امروزه در سازمان های پپیشرفته و موفق جهان سعی می شود تا برای اثر بخشی سازمان اهداف روشن و مشخصی درنظر گیرند و سپس در جهت نیل به آن ها همه توان خود را به کار برند. مثلأ ممکن است در مؤسسه ای توجه و تاکید بر مهارت های استراتژیک و تعامل و روابط بین سهامداران ، به طوری که کوشش ها در جهت نیل به اهدا فشان و تامین منافع سهامداران سوق داده شود. مطالعات انجام شده درباره اثربخشی نشان می دهد که «بهترین راه» برای اثر بخشی وجود ندارد، زیرا به دیدگاه مدیریت هر سازمان نسبت به اثر بخشی بستکی دارد. آنچه می توان در همه سازمان های موفق مشاهده کرد و وجه اشتراک آن هاست، توجه به «کیفیت» و ««رضایت مشتری» است. اما برای نیل به این اهداف باید فرهنگ سازمانی لازم، معیارها، ارزش ها، هنجارها و اصول مربوطه در آن طراحی شود. در واقع، موضوع، هدف و راه های نیل به اثر بخشی باید در سازمان ها برای آن روشن باشد و سپس مدیریت بکوشد تا ویژگی های مربوط به اثربخشی، به صورت دیدگاهی ‏مشترک برای همه افراد سازمان نهادینه شود. در این حالت است که